Reč ''parfem'' potiče iz latinskog jezika. To je reč sastavljena od reči PER, što znači kroz i FUMUS, što znači dim. Može se pretpostaviti da su parfemu naziv dali Francuzi - prvi veliki majstori zanata destilacije parfema novog doba. Međutim, prvi put reč ''parfem'' upotrebili su Rimljani za prijatne mirise koje je pružao upaljen mirišljavi štapić.
Prvi oblik parfema bio je mirisni štapić otkriven u Mesopotamiji pre 4.000 godina. U Mesopotamiji su prvi put počeli da mešaju mirisne prirodne materije sa vodom i uljem, pa su tako dobijenim tečnostima trljali telo. U Grčkoj i Rimu ruža je bila naročito obožavana biljka, pa je upravo ružina vodica najstariji poznati miris dobijen procesom destilacije.
U antičko doba, pak, verovalo se da se upotrebom parfema postaje sličan božanstvima. Interesantan je i podatak da se stanovnici Versaja nisu baš često kupali. Umesto sapuna obilato su koristili parfeme i razne kremice. I danas se priča o kralju koji se za četiri godine samo jednom okupao. U srednjem veku crkva je osuđivala alhemičare, koji su važili za proizvođače parfema. Smatra se i da je osamnaesti vek period u kome počinje da se prati moda.
Dvor Luja XV tada je nazvan "dvorom parfema", a dvorani su bili obavezni da svakog dana upotrebljavaju drugi parfem. Carica Žozefina trošila je bogatstvo na egzotične mirise, a i sam Napoleon imao je naviku da nanosi kolonjsku vodu nakon brijanja. Moderne parfimerije pojavljuju se u periodu od 1860. do 1900. godine, a krajem prošlog veka pojavio se i prvi parfem sa sintetičkim sastojcima, što je veoma važno, jer se danas sve više prirodnih sastojaka kao što je, na primer, mošus, iz humanih i etičkih razloga zamenjuje sintetičkim. Početkom dvadesetog veka mirisi postaju luksuzni proizvodi sa prestižnim imenom i u prelepim bočicama. Posle Prvog svetskog rata parfimisanje postaje svakodnevni ritual i tako je ostalo do današnjih dana. Pedesetih godina dvadesetog veka pojavile su se i prve toaletne vode za muškarce.
Sedamdesetih godina muškarci počinju da koriste i mirise koji nisu povezani s ritualom brijanja. Nastaju pravi muški parfemi. Osamdesete su poznate kao era jakih i postojanih parfema (Poison - Christian Dior).
Parfemi koji nikad neće izaći iz mode:
Chloé Eau de Parfum / Chloé
Poseban, senuzalan i prefinjen miris za sve prilike i za sva godišnja doba."Chloé" je izuzetan spoj cvetova koji uključuju božur, liči i freziju u visokim notama, ružu, magnoliju i đurđic u srcu iznad baze od cedrovine i ambera.
Chanel No 5
Najpoznatiji parfem svih vremena kreirao je Ernest Beaux 1921. godine. "Chanel No 5" prvi je parfem u cvetno-aldehidnoj grupi i prvi po količini aldehida u svojoj kompoziciji (legenda kaže da ih je asistent Ernesta Beaux greškom stavio previše aldehida). U visokim notama su aldehidi, bergamot, limun, neroli, ylang-ylang, u srcu su kompozicije jasmin, ruža, đurđevak, iris, a u bazi su vetiver, sandalovina, vanila, amber i pačuli.
5th Avenue / Elizabeth Arden
Parfem nastao 1996. godine naziv je dobio po jednoj od najpoznatijih ulica na svetu koja je oličenje bogatstva i luksuza i praktično mašte koja se pretvorila u stvarnost. Namenjen je ženi sa stilom, koja je pametna, uspešna i elegantna.
Light Blue / Dolce&Gabanna
Ovaj vrlo popularan letnji parfem lansiran je 2001. godine. Odlikuje ga ležerni miris koji podseća na povetarac cvetno-voćnog mirisa sicilijanskog leta. Sočne i vlažne note lajma i čempresa bude asocijaciju na šumu na morskoj obali.
Parfem nastao 1996. godine naziv je dobio po jednoj od najpoznatijih ulica na svetu koja je oličenje bogatstva i luksuza i praktično mašte koja se pretvorila u stvarnost. Namenjen je ženi sa stilom, koja je pametna, uspešna i elegantna.
Light Blue / Dolce&Gabanna
Ovaj vrlo popularan letnji parfem lansiran je 2001. godine. Odlikuje ga ležerni miris koji podseća na povetarac cvetno-voćnog mirisa sicilijanskog leta. Sočne i vlažne note lajma i čempresa bude asocijaciju na šumu na morskoj obali.
Classique / Jean Paul Gaultier
Slatki parfem nastao 1993. godine koji se opisivao rečima ''miris koji obećava zadovoljstvo''. Note ruže zavode u visokim notama, sofisticirana orhideja dominira ritmovima srca parfema i drvenih akorda, dok vanilja miluje u donjim notama parfema. Atraktivna je i ambalaža - bočica u obliku ženskog tela odevena u čipkanu haljinu u z metalik zlatnoj ambalaži.
Opium / Yves Saint Laurent
Četvrti najpopularniji parfem svih vremena. Orijentalnu začinsku harmoniju ovog provokativnog i opojnog mirisa čine mandarina, jasmin, karanfil i vanila. Parfem je izazivao kontroverze zbog svog imena koje je razljutilo Kineze koji žive u SAD-u. Tražili su da im se Laurent, koji mu je lično dao ime, izvini zbog nepoštovanja kineske istorije i problema između Kine i SAD-a i da pronađe drugo ime. Sve je rezultiralo time da je "Opium" postao jedan od najprodavanijih parfema u istoriji.
L'eau d'Issey / Issey Miyake
Kako ga je sam Issey Miyake opisao, ovaj je parfem "čist kao izvorska voda", a u sebi objedinjuje hladne kapljice vodopada, aromu cveća i mirise proletnje šume. "L'eau d'Issey" je cvetno-vodeni miris sa prozračnim notama lotusa, frezije, ciklame i sočne dinje. Srednje note božura, đurđevka i karanfila otkrivaju karakter parfema. Završna bazna nota je elegantna drvena s cedrovinom, sandalovinom, mošusom i amberom. Parfem je kreiran 1992. godine.
Shalimar / Guerlain
Jedan od najprodavanijih parfema na svetu nastao je 1925. godine inspirisan ljubavnom pričom šaha Shahjahana i njegove žene Mumtaz Mahal. Nakon smrti svoje voljene supruge šah je podigao čuveni Taj Mahal u njenu čast kao simbol njihove ljubavi. Miris uključuje note limuna, bergamota, jasmina, majske ruže, opoponaksa, vanile, irisa, tamjana i sivog ambera. Kratki hlad citrusa vodi u bogato cvetno srce sa raskošnom finalnom toplinom.
Jedan od najprodavanijih parfema na svetu nastao je 1925. godine inspirisan ljubavnom pričom šaha Shahjahana i njegove žene Mumtaz Mahal. Nakon smrti svoje voljene supruge šah je podigao čuveni Taj Mahal u njenu čast kao simbol njihove ljubavi. Miris uključuje note limuna, bergamota, jasmina, majske ruže, opoponaksa, vanile, irisa, tamjana i sivog ambera. Kratki hlad citrusa vodi u bogato cvetno srce sa raskošnom finalnom toplinom.